Riziko opětovných zákazů a omezení
v souvislosti s koronavirem v zimní sezoně 2020 / 2021
Častý dotaz, na který aktuálně stále odpovídáme, zní:
Co by se stalo s naší rezervací, kdyby byl opět zaveden zákaz cestovat?
či
Co by se stalo s naší rezervací, kdyby byla opět v Itálii vyhlášena karanténa?
Zde je třeba rozlišovat dvě situace.
První situace:
Je vyhlášen zákaz cestování nebo je vyhlášena karanténa v místě cesty.
V tomto případě není co řešit - klient má nárok na vrácení peněz v plné výši, případně má nárok na přesun pobytu na jiné období. Klient v takovém případě nemusí dělat vůbec nic, nic nemusí rušit, nic vypovídat, ... vše za něj uděláme my.
Aktualizace k 1.9.20: Někteří italští ubytovatelé si dodatkem ke smlouvě vyhrazuje právo, že v případě vyhlášení mimořádných opatření v souvislosti s koronavirem nebude vracet peníze, ale vydá zákazníkům voucher (ve výši zaplacené částky) na náhradní ubytování s platností 1 rok. Pozor - jedná se o způsob řešení dle italského práva, nikoliv dle českého "lex voucher" - jinými slovy, v případě nevyužití voucheru, nemá zákazník právo na vrácení peněz. Nicméně tento voucher je přenosný na jinou osobu.
Aktualizace k 30.9.20: Většina ubytovacích zařízení v Itálii a v Rakousku přichází se speciální nabídkou - pokud je pobyt stornován v souvislostí s nemocí COVID-19 (nutno doložit), tak nejsou uplatňovány žádné stornopoplatky. Storno musí být provedeno nejpozději 7 až 2 dny před odjezdem (dle ubytovatele).
Druhá situace:
Je vyhlášeno "doporučení" do dané destinace, země, necestovat.
Jedná se o šalamounské řešení, které naše vláda často používá. Nechce říci ano či ne, tak vydá doporučení. Bohužel toto doporučení není závazné ani pro vás, naše klienty, ani pro nás, ale hlavně nemá žádný význam pro naše zahraniční partnery. Respektive se domníváme, že bude muset proběhnout nějaký soud, který rozhodne, zda pouhé doporučení je pro někoho vůbec závazné. Současné stanovisko je tedy, že je to doporučení a je na rozhodnutí každého zvlášť, zda se jím bude řídit či nikoliv. Pokud tedy zrušíte pobyt na základě doporučení, tak musíte počítat s tím, že vám budou účtovány stornopoplatky dle smlouvy.
Komentář:
Dále bychom rádi upřesnili, že různá nařízení a omezení, která platí v ČR a zároveň v podobném rozsahu i v cílové destinaci, jako například nošení roušky, dodržování bezpečných rozestupů, podstoupení testu, předložení výsledku testu či jiná, nezakládají nárok na bezplatné odstoupení od smlouvy.
Důležité informace - cestovní pojištění:
Častý dotaz je na cestovní pojištění. Námi nabízené cestovní pojištění od Pojišťovny UNION v sobě zahrnuje i pojištění, pokud byste onemocněli (byli pozitivní) nemocí způsobenou COVID-19. Přesně je to takto:
Onemocnění nemocí COVID-19 je důvodem pro uplatnění storna zájezdu / storna objednaných služeb. Karanténa (bez lékařem potvrzené diagnózy nákazy COVIDem-19) důvodem pro uplatnění storna zájezdu / objednaných služeb není.
Pokud pojištěný onemocní v zahraničí nemocí COVID-19, ve smyslu příslušných pojistných podmínek cestovního pojištění a v souladu s podmínkami dojednanými v pojistné smlouvě, má léčebné výlohy v důsledku onemocnění kryté – jde zpravidla o náklady na ambulantní ošetření, předepsané léky, hospitalizaci a ošetření během hospitalizace, případně i repatriaci zpět do České republiky.
Více o tomto pojištění najdete zde.
NOVĚ!! Nové doplňkové pojištěni PANDEMIC od Union pojišťovny klientům přináší úhradu nákladů vzniklých v zahraničí v souvislosti s onemocněním COVID-19, v případě:
– jeho léčby anebo následně hospitalizace – i v rizikových zemích – až do výšky 1.000.000 Kč,
– nařízené karantény v zahraničí (náklady na ubytovaní),
– cesty zpět do vlasti v jiném, než původním terminu, kromě cesty vlastním dopravním prostředkem (cestovní náklady).
A NAVÍC, pokud vypukne nákaza před odjezdem na cestu do zahraničí, i na úhradu vyúčtovaného storno poplatku za stornování objednané služby v případě:
– nařízeni domácí karantény,
– nevpuštění do dopravního prostředku.
Pojištění PANDEMIC je dostupné od 15.12.2020 a vztahuje se na všechny země světa, v souladu se zvolenou územní platností pojištěni, a to bez ohledu na epidemiologickou situaci v cílové nebo tranzitní zemi a je dostupné pro všechny klienty až do veku 70 let.
Toto připojištění je zatím pouze k individuálními cestovnímu pojištění a je nutno spolu sjednat pojištění proti stornu.
Podmínky pro vstup do Itálie a pro návrat do ČR
sledujte aktuálně na stránkách Ministerstva zahraničních věcí - zde - https://www.mzv.cz/rome/cz/viza_a_konzularni_informace/konzularni_informace_pro_italii/informace_k_cestovani_ceska_republika.html
CK BlueSport.cz
srpen 2020
Cestovní pojištění
Nedílnou součástí pobytu v zahraničí, zvlášť na horách, by mělo být i cestovní pojištění. Vyberte si z naší nabídky.
Rádi vám poradíme
Rychlý kontakt
Telefon: 283 883 045
Mobil: 602 328 051
E-mail: info@bluesport.cz
Další kontakty zde
Lyže LUSTI
Lyže LUSTI za skvělé ceny. Stále častěji jsou lyže LUSTI k vidění na alpských sjezdovách. Přidáte se?
Více zde